اخبار

3 ويژگي مهم در مورد خريد سراميک‌ و کاشي بر هاي دستي

هنگام انتخاب ابزارهاي کاشي کاري، انتخاب يک ابزار خوب براي خروجي نهايي بي تاثير نيست. يکي از اين اين ابزارهاي مهم، "سراميک بر" است. بنابراين هنگامي که قصد داريد تا سراميک بر مناسب بخريد، انتخاب بهترين نوع و يا مدل آن براي کسب نتيجه بهتر از برش سراميک بسيار حائز اهميت مي شود.
ارسال شده در: 1399/3/17

هنگام انتخاب ابزارهاي کاشي کاري، انتخاب يک ابزار خوب براي خروجي نهايي بي تاثير نيست. يکي از اين اين ابزارهاي مهم، "سراميک بر" است. بنابراين هنگامي که قصد داريد تا سراميک بر مناسب بخريد، انتخاب بهترين نوع و يا مدل آن براي کسب نتيجه بهتر از برش سراميک بسيار حائز اهميت مي شود.

اما سوال مهم اينجاست؛ يک سراميک بر دستي خوب بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

با ما همراه باشيد تا با مهم ترين خصوصيات يک سراميک بر دستي ايده آل آشنا شويد.

قبل از اينکه خصوصيات رو به شما عزيزان بگيم، لازم هست که چشم اندازي به اين مسئله داشته باشيم که اصلا سراميک بر دستي چي هست و ظاهر اون به چه شکل هست؟ آيا گرونتر از سراميک بر هاي برقي (بلبرينگي ليزري) هست يا خير؟! کيفيتش چطوريه؟ ميشه ازش در برش ابعاد مختلف سراميک ها ازش استفاده کرد؟

 

جواب سوالتون اينجاست؛ اصولا کم هزينه ترين و مقرون به صرفه ترين کاشي بر و يا همان سراميک بر، نوع دستي آن هست که قيمت بسيار پاييني نسبت به نوع برقي داره و مهم ترين ويژگي اين نوع سراميک بر ها، دقت در برش و خروجي بسيار مناسب هست. اين نوع سراميک برها معمولا در اندازه هاي 70، 100 و 125 هستند که هر کدام از اين ابعاد براي برش سراميک در اندازه هاي مشخص شده استفاده ميشه. در جدول زير ميتونيد مشخصات برش سراميک برها رو بر اساس ابعادشون مشاهده کنيد.

 

ابعاد سراميک بر
 
براي برش سراميک با ابعاد
 
ابعاد گوشه به گوشه
 
70 سانتي متر 50 * 50 سانتي متر 70 سانتي متر
100 سانتي متر 60 * 60 سانتي متر 84 سانتي متر
125 سانتي متر 80 * 80 سانتي متر 100 سانتي متر
140 سانتي متر 125 * 125 سانتي متر 110 سانتي متر

بسيار خب؛ تا اينجا مختصر با سراميک بر دستي آشنا شديم و اطلاعات مربوط به برش را مشاهده کرديم. اما وقتش رسيده که به خصوصيات يک سراميک بر دستي خوب بپردازيم.

1- دسته يا بازوي ارگونوميک داشته باشد

سراميک بري که قصد خريد آن را داريد، بايستي دسته‌ي ارگونوميک و مناسبي داشته باشد. بزاريد واضح‌تر به شما بيان کنيم؛ شما مي‏‌خواهيد سراميک‌بر دستي بخريد. پس بايد هنگام خريد اول از همه از راحتي استفاده با آن مطمئن شويد. ارگونوميک بودن دسته‌ي سراميک بُر يکي از مهم‌ترين ويژگي‌ها براي استفاده طولاني مدت محسوب مي‌شود. پس اگر مايل هستيد سراميک‌بر را به صورت حضوري از فروشگاه‌ها خريداري کنيد، اول با آن کار کنيد و بسنجيد که آيا هنگام کار با آن راحت هستيد يا نه؟! در عين حال اگر به صورت اينترنتي خريداري مي‌کنيد، توضيحات مربوط به آن را بخوانيد که دسته سراميک‌بُر مد نظر شما از لحاظ راحتي چگونه است.

 

2- بلبرينگي يا معمولي؟!

وجود بلبرينگ در سراميک‌برهاي دستي يک مزيت بسيار مهم محسوب مي‌شود. به اين دليل که اگر شما برشي بي‌نقص و دقيق مي‌خواهيد، بايستي به سراغ سراميک‌بر هايي برويد که داراي بلبرينگ در دسته باشند. هرچه تعداد بلبرينگ هاي دستگاه بيشتر باشد برش نيز دقيق تر خواهد بود. اين نوع سراميک‌برها از طول عمر بسيار بالايي برخوردار بوده و بسيار پرطرفدار در بين کارخانجات توليد کاشي و سراميک است.

 

3- خدمات پس از فروش دارد؟

مانند بسياري از وسايل صنعتي، سراميک‌بر هم جزو ابزارآلاتي است که استهلاک دارد. بنابراين در موقع خريد حتما توجه داشته باشيد که سراميک‌بر مد نظر شما خدمات پس از فروش داشته باشد. اين خدمات بايستي شامل تامين تيغه و قطعات يدکي، تعمير و در صورت لزوم تعويض قطعات باشد.

 

در پايان به طور کلي بخواهيم ويژگي هاي يک سراميک‌بر خوب و مناسب را ارزيابي کنيم اول از همه بايد ابعاد مناسب با برش سراميک خود را بدانيد و پس از انتخاب ابعاد مورد نظر،از لحاظ ارگونوميک بودن دسته‌، آن را ارزيابي کنيد که هنگام کار با دستگاه راحت هستيد يا نه! اگر معيار شما دقيق بودن برش است پس بايد به سراغ سراميک‌برهاي داراي بلبرينگ در دسته برويد. و در آخر از خدمات پس از فروش مانند وجود قطعات يدکي و تعمير سراميک‌بر مطمئن شويد.